divendres, 18 d’abril del 2008

Una explicació.

Em diuen Rafael Company. Sóc llicenciat en Geografia i Història (Secció Història de l'Art) per la Universitat de València-Estudi General. Treballe en l'àmbit museístic de la Diputació de València des de 1996, i sóc usuari constant de museus de la capital valenciana. Quan em trobe de viatge visite també els museus i centres d'interpretació que puc: en prou casos m'hi eduque, m'hi divertisc, i m'hi emocione.

Entre 1996 i 1998 vaig ser coautor, amb Marc Borràs i Boris Micka, del projecte museològic i museogràfic del Museu Valencià de la Il·lustració, MuVI, l'entitat més tard coneguda com a MuVIM, el Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (inaugurat finalment el juliol de 2001). El "nucli dur" d'aquell projecte encara és a hores d'ara -ben avançat el 2009- l'exposició permanent del MuVIM.

Sóc docent, i si és el cas alumne, en diplomes, cursos de postgrau, cursos de formació, etc., sobre gestió cultural i patrimonial, i l'objectiu del bloc que llegiu és contribuir a la reflexió sobre els propòsits comunicatius dels museus, és a dir i en definitiva, sobre quin pot ser el paper del museu en la societat contemporània. Podeu prendre este text com una "lletra de convit" pacífica i cortés a la vostra participació en un debat tan obert.